Week 3

17 april 2017

Hey iedereen,

We zijn alweer een weekje verder. Week 3 al, wat gaat het toch vooruit!

De voorbije week stage verliep een beetje hetzelfde als de tweede week, alleen was het zonder mijn Nederlandse medestudent Eef. Zij had namelijk haar laatste week stage en had besloten dat ze ook wel eens op de NICU wou staan. 'S middags spraken we wel steeds af om samen te eten zodat we even met elkaar konden praten over onze ervaringen die dag. Ik heb deze week kunnen zien hoe ze hier in Suriname een maagsonde plaatsen bij een 3-jarig kindje en ook heb ik een rectumbiopsie kunnen bijwonen.

Dit weekend was het een verlengd weekend, zalig!

Vrijdag zijn we even de stad in geweest en hebben we enkele winkeltjes gedaan. 'S avonds zijn we gaan eten in een klein en gezellig restaurantje bij ons in de buurt. Hier hebben we alvast kunnen kennismaken met Lore en Louise ( 2 Belgische meisjes), het is namelijk zo dat ze zaterdag samen met ons op tour zouden gaan.

Zaterdag hebben we in de voormiddag kunnen uitslapen en nadien zijn we nog naar een paar winkeltjes geweest. Om 16u hadden we met Lore en Louise bij ons thuis afgesproken. Na nog de laatste spulletjes in te pakken was het tijd om richting Leonsberg te vertrekken. Aangekomen aan Leonsberg lag onze boot al te wachten. Met zijn allen stapten we in de boot en vertrokken we richting Braamspunt om dolfijnen en schildpadden te spotten. Onderweg naar Braamspunt hebben we kunnen genieten van de wind in onze haren en de aangename muziek van onze schipper. Na een tijdje varen vertelde de schipper dat hij net een dolfijn gezien had en ja hoor nog geen minuut later konden we zelf 2 dolfijnen zien. Aangekomen op Braamspunt was het even wachten tot het donker was alvorens we schildpadden konden gaan spotten. Tegen 20u was het donker genoeg en kwam onze gids (Igor) ons halen. Vol goede moed begonnen we aan de wandeling over het eiland, na een tijdje konden we een schildpad van het eiland terug de zee zien in kruipen. En na nog een uurtje wachten waren we getuigen van een schildpad die haar eitjes aan het leggen was. Als de schildpad klaar was met het leggen van haar eitjes was het tijd om verder te wandelen en onderweg terug naar de boot konden we nog 2 andere schildpadden zien. Tegen 23u was het tijd om terug op de boot te stappen en terug te varen naar Leonsberg. Tijdens de tocht terug kon je merken dat iedereen wat moe was, het was namelijk zeer stil op de boot.

Zondag hebben we weer kunnen uitslapen en tegen 10u zijn we eens een kijkje gaan nemen op de Chinese markt. Deze markt sloeg een beetje tegen en we waren dan ook snel terug thuis. Na de middag zijn we naar het zwembad getrokken en hebben we er kunnen genieten van het zonnetje en een lekker (maar veel te groot) hapje. Na enkele uren aan het zwembad te liggen was het tijd om terug naar huis te vertrekken. Thuis aangekomen hebben waren we zo vermoeid (van aan het zwembad te liggen) dat we ons allemaal in de zetel hebben gezet om serie te kijken. Later op de avond kregen Sam en ik terug een beetje honger en hebben we besloten om nog iets te eten te halen in een Thais restaurantje bij ons in de straat. Na even wachten kregen we onze bestelling en het was zeker het wachten waard. Een heerlijke en grote portie gebakken rijst en bami.

Maandag was het een feestdag en dat betekent geen stage. 'S morgens hebben we weer kunnen uitslapen en na een heerlijk ontbijtje met zachtgekookte eitjes was het tijd om een beetje voor school te werken. Na enkele uren voor school te werken hadden Sam en ik het zo warm (want het was dan ook heel warm buiten) dat we besloten hebben om nog even naar het zwembad te gaan. Aan het zwembad kwamen we Lore en Louise tegen, samen hebben we even genoten van het heerlijke verfrissende water en nadien zijn we terug naar huis gegaan, waar de pizza's op ons lagen te wachten. Vanavond terug optijd in ons bedje zodat we morgen terug fris zijn om stage te kunnen lopen.